Dobre uczynki

Brzmi przyjemnie i łatwo ale okazuje się, że w wielu sytuacjach reagujemy nie zawsze poprawnie. Przeprowadziliśmy dyskusję w grupach odpowiadając na szereg pytań dotyczących dobrych uczynków np.: Co to jest dobry uczynek? Czy dzieci robią dobre uczynki? Czy dorośli robią dobre uczynki?, Czy młodzież robi dobre uczynki?, Kiedy robimy dobre uczynki?, Czy bogaty może robić dobre uczynki?, Czy biedny może robić dobre uczynki?, Czy robiąc dobre uczynki powinniśmy oczekiwać zapłaty?, Czy robienie dobrych uczynków nam się opłaca? Kto częściej robi dobre uczynki?, Czy na robienie dobrych uczynków potrzebujemy dużo czasu?, Czy konieczne jest robienie dobrych uczynków?, Czy robienie dobrych uczynków zabiera dużo czasu?, Czy robienie dobrych uczynków sprawia nam radość?

Spróbuj i Ty zastanowić się jak często pomagasz bezinteresownie i jak wiele radości to wtedy daje. Niech inspiracją będą dwa filmy, które tworzyły sprowokowały bardzo pozytywną dyskusję w naszej klasie:) 



Przy drugim filmie proponujemy eksperyment- obejrzyj pierwsze 48 sekund i zatrzymaj film. Następnie odpowiedz jak zareagowałbyś w podanych sytuacjach a jak zareagują bohaterowie. Potem zostaje tylko sprawdzenie co będzie działo się dalej...:)



A to my podczas pracy w grupach- dyskusja w grupach była bardzo owocna:)



***Inspiracja i materiały na lekcję pochodzą ze strony https://fraubuda.wordpress.com

Komentarze